2008年6月14日星期六

Cg的解释-不是指“计算机图形学”了哦

摘自:http://www.gogo3d.com/cg-tutorial.html
Cg(グラフィックス用C)は、複数のプラットフォームにおいてリアルタイムの特殊効果と映画品質の映像を高速に作り出す ための完璧なプログラミング環境です。Cgによる新たなレベルの抽象化により、開発者は、グラフィックス ハードウェアのアセンブリ言語で直接プログラムする必要なく、OpenGL、DirectX、Windows、Linux、Mac OS X、Xboxのようなゲーム機を直接ターゲットにすることができます。Cgは、NVIDIA社がMicrosoft社と密接に協力して開発したので、 OpenGL API、Microsoft DirectX 9.0のHLSLの両方と互換性があります。

摘自:http://http.developer.nvidia.com/CgTutorial/cg_tutorial_chapter01.html
The Cg language makes it possible for you to control the shape, appearance, and motion of objects drawn using programmable graphics hardware. It marries programmatic control of these attributes with the incredible speed and capabilities of today's graphics processors. Never before have computer graphics practitioners, whether artists or programmers, had so much control over the real-time images they generate.

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